SEO tips voor Google

Hoger in Google met SEO

Nu de wereld digitaal wordt, biedt technologie een nog grotere kans om de meest geavanceerde technieken voor zoekmachineoptimalisatie (SEO) toe te passen waarmee bedrijven de juiste inhoud op de juiste plaatsen kunnen plaatsen om hun zoekresultaten te verbeteren, nieuwe zakelijke kansen te verwerven en verkoop verbeteren. Goed nieuws voor bedrijven die moeite hebben om voldoende klanten binnen te halen via traditionele marketingmethoden .

 

Google heeft misschien onvoorspelbare rangschikkingsnormen, maar het zijn tot nu toe de meest gebruikte algoritmen die meer dan 60% van de zoekopdrachten die elke dag door internetgebruikers worden uitgevoerd, aantrekken. Het optimaliseren van uw websitepagina's voor lange klikken zal meer mensen naar de site trekken, omdat uw gebruikers tevreden zullen zijn met de snel ladende pagina's op uw website en zo meer betrokkenheid bij de inhoud genereren. Het vergroot ook het bereik van uw bedrijf en zorgt voor aanzienlijke verkopen. Dit is geen taak voor angsthazen omdat Google zijn algoritmen voortdurend bijwerkt, maar met een beetje hulp kunt u uw inhoud laten opvallen en uw concurrenten doorbreken. Hieronder volgen de belangrijkste punten om rekening mee te houden als je je website wilt optimaliseren, mee wilt gaan met de trends en als eerste op Google wilt komen.

Snelle laadtijd van je website

Langzaam ladende websites zijn vervelend voor mobiele gebruikers die ze vaak zonder nadenken verlaten. Een AMP-framework voor het maken van snelladende mobiele webpagina's moet in wezen bestaan uit een subset van HTML, een toegestaan AMP JavaScript-framework voor mobiele pagina's en een AMP-content delivery network CDN voor prestatie-optimalisatie.

 

U zult uw sitesjabloon moeten herschrijven om multimedia mogelijk te maken, inclusief een duidelijke breedte en hoogte, evenals ondersteuning voor diavoorstellingen en insluitingen van sociale media via hun eigen uitgebreide component. Als uw website slechts enkele seconden nodig heeft om te laden, zijn een van de vele voordelen een verbetering van uw bouncepercentage, een betere zichtbaarheid onder gebruikers die specifiek op zoek zijn naar AMP-resultaten in hun zoekopdracht en snelheid in hun algehele ervaring voor mobiele gebruikers.

 

Als uw site bovendien te omvangrijk of oud is of in de loop der jaren enkele structurele wijzigingen in de URL heeft ondergaan, is de kans groot dat u problemen ondervindt die worden veroorzaakt door 301- en 302-omleidingen. Niet alleen zullen omleidingen uw bedrijfsresultaten schaden, maar ook zal Google uw mobiele positie verlagen als uw mobiele site niet snel laadt. Uw site moet een enkele 301-omleiding hebben (tussen de oorspronkelijke URL en de bestemmings-URL), omdat u niet alleen uw gebruikerservaring verpest, maar onnodige omleiding ook kan leiden tot een lagere sitesnelheid en het voor Google problematisch maken om te crawlen de site, wat van invloed kan zijn op hoe goed pagina's worden geïndexeerd.

 

301-omleidingen zijn noodzakelijk, en ze zijn aanbevolen om SEO-redenen, maar ze worden een tijdverspiller in uw code, vooral wanneer u mobiele netwerken in overweging neemt wanneer ze de laadtijd van de pagina beginnen te vertragen, de omleidingstijd van de site verkorten, of ze bezoekers naar een dode of onveilige URL leiden. Dergelijke gevallen vragen om het opruimen van de omleidingsketen.

 

Als uw site slecht presteert of tot nu toe niet wordt weergegeven in de zoekresultaten van Google, kunt u overwegen de volgende belangrijke problemen aan te pakken;

 

Google heeft uw website niet geïndexeerd als deze nog nieuw is

 

U heeft een robots.txt-bestand nodig om ervoor te zorgen dat u geen inhoud of delen van uw website blokkeert die u door Googlebot wilt laten crawlen

 

U moet een sitemap instellen en indienen die Google helpt alle pagina's op uw site te kennen, inclusief URL's tijdens het crawlproces door SEO-plug-ins te installeren, zoals WordPress SEO of Google XML-sitemap

 

Ga voor SSL-certificaten en verander uw site van HTTP in HTTPS om de verbinding met de gebruiker te beveiligen en een 404- of Pagina niet gevonden-fout te elimineren die verschijnt wanneer er verbroken links op een website zijn, waardoor een specifieke pagina niet-beschikbaar of niet-bestaand wordt. Dit zorgt niet alleen voor een slechte ervaring, maar de zoekmachines zullen het ook zien als een indicator van lage kwaliteit

 

Door uw URL's gebruiksvriendelijker te maken, schept u de juiste verwachtingen en bouwt u vertrouwen op bij anderen

 

Bepaal het meest winstgevende zoekwoord voor uw bedrijf en heb de kennis die nodig is om u naar de Page 1 ranking te brengen

 

Voer een handmatige SEO-audit uit van uw website met betrekking tot on- en off-site optimalisatie en trefwoordselectie

 

Gebruik de Google-zoekwoordplanner om het concurrentievermogen van verschillende zoekwoorden te meten en metatags te gebruiken

 

Analyseer uw technische SEO voor specifieke URL-zoekmachineprestaties

Een goede gebruikerservaring, responsief webdesign en mobielvriendelijke website

Volgens de richtlijnen van Google moeten de pagina's van een website, om de zichtbaarheid van de inhoud te vergroten, worden gemaakt met een geweldige gebruikerservaring in het achterhoofd, niet voor zoekmachines vol trefwoorden. Daarom moeten makers van webinhoud, naast het gebruik van schone URL's, ervoor zorgen dat de architectuur en het ontwerp van een site gemakkelijk te navigeren zijn en zoveel mogelijk overeenkomen met het digitale landschap. Dit betekent het gebruik van metatags, kortere zinnen, alinea's, betegelde secties en genummerde lijsten om de leeservaring van mobiele gebruikers te verrijken.

 

Er zijn veelvoorkomende struikelblokken voor pagina's die kunnen worden vermeden door een eenvoudige gebruikerstest uit te voeren die ervoor zorgt dat bezoekers er niet alleen gemakkelijk door kunnen navigeren, maar dat de pagina's ook intuïtief en doelspecifiek genoeg zijn zodat mensen niet in de war raken over de volgende actie die ze moeten doen. een pagina overnemen. Het laatste dat u nodig hebt, is een verhoging van de bouncepercentages, omdat er veel te veel informatie op pagina's staat die mensen gemakkelijk in een keer kunnen opnemen en het gebruik van specifieke zoekwoordtermen die een gebruiker ertoe aanzetten verder te lezen, zal de conversies verhogen en de bouncepercentages verlagen.

 

Dit kan op de volgende manieren worden bereikt:

  • Elimineer de pagina's die de meeste bouncepercentages veroorzaken
  • Begrijp uw doelgroep en combineer een geweldige browse-ervaring met dit in gedachten om uw gebruikers te behouden
  • Verbeter de functionaliteit van de pagina en, belangrijker nog, deze versnelt door sitemaps op te nemen
  • Verbeter de leesbaarheid van uw inhoud door een gemakkelijk leesbare indeling te gebruiken
  • Ontwerp uw visuele inhoud in overeenstemming met de brancherichtlijnen, waarbij zowel de desktop- als de mobiele ervaring wordt bevorderd
  • Vermijd irrelevante pop-ups die de gebruiker storen
  • Zorg voor een pakkende en informatieve kop
  • Integreer intelligente voordelen die diepgaand inspelen op de behoeften van een gebruiker
  • Gebruik een gebruiksvriendelijke structuur en eenvoudige en effectieve navigatie die gericht is op gemakkelijke toegankelijkheid
  • Betrek gebruikers met een geweldige call-to-action
  • Het vertellen van uw merk moet fris, waarheidsgetrouw, boeiend en gedenkwaardig zijn
  • Target hoogwaardige zoekwoorden met een hoogwaardige persona, conversie, merk en verkeer in gedachten
  • Optimaliseer metabeschrijvingen voor een verhoging van de klikfrequentie (CTR)
  • Inspireer vertrouwen en elimineer het koopdilemma bij gebruikers door geloofwaardigheid op te bouwen
  • Zorg ervoor dat u eigenaar bent van de navigatiequery van uw eigen merk

Wil je meer weten over hogere posities in Google? Neem contact met ons op.